27 Nisan 2022 Çarşamba

 Aklınızda Bulunsun !!!

Katılacağınız gemi ve şirket hakkında çok iyi araştırma yapmadan teklifleri kabul etmeyin.

Şirket personel müdürü ile sağlam bir pazarlık yapın sonradan üzülmeyin.

Şirketin sizi göndereceği gemi ile ilgili mürettebat dahil, geminin durumu ( ambar kapakları, balans tankları, geminin yaşı, sefer bölgeleri, taşınan yük cinsleri v.b ulaşabildiğiniz tüm bilgileri edinmeden katılım sağlamamanız yararınıza olacaktır.

Katıldığınız gemide herkesi çok iyi tanımadan asla samimiyet kurmayın, işinizi düzgün yapmaya gayret edin ve vardiya saatlerine çok dikkat edin.

Vardiyaları teslim alırken kesinlikle önem arzeden seyir cihazlarının (RADAR, GPS, ECDIS ve Haberleşme Cihazları ) gibi kesinlikle doğru ayarlanmış ve sağlıklı çalışıp çalışmadıklarını kontrol edin.

Vardiyanızı teslim almak için kesinlikle en az 10 dk. önceden vardiya alanınızda hazır bulunun.

Üstlerinize saygılı altlarınıza iyi davranmayı prensip edinin ve bildiklerinizden emin olun, çelişki yaşadığınız durumlarda sizden daha tecrübeli üstlerinizden yardım istemekten asla çekinmeyin.

Vardiyalarınız süresince asla görsel ve cihaz seyrini ihmal etmeyin, kazalar beklenmediği için meydana gelir.

Sevk ve idaresi ile ilgilediğiniz geminin önemli ayrıntılarını mümkün olduğunca kısa zamanda öğrenmeye gayret edin (Manevra Kabiliyeti, Maksimum sürat, Makine veya Güvertedeki kronik sorunlar v.b )

Denizcilik örf ve adetlerini asla unutmayın çünkü bunlar sadece alt üst ilişkisi değil aynı zamanda can ve mal emniyetinin sağlanmasınıda kapsar.

Gemide iş ve iş güvenliği konusunda asla tavizkar davranmayın.

Allah Selamet Versin.


11 Nisan 2016 Pazartesi

Simsarlara Dikkat !

Günümüzde bir çok denizcilik firmasının Personel Müdürleri, Simsarlarla ortak çalışmaktadırlar.
Bu tür şirketlere iş başvurusunda bulunduğunuzda, personel müdürü tarafından müraccatınız kabul edilmez.
Fakat nasıldır bilinmez, birkaç gün sonra simsar tarafından,aynı şirketin elemana ihtiyacı olduğu size bildirilebilir.
Sizde tuzağa düşüp ilgili firma ile anlaşır iseniz, ilk maaşınızdan %10 yada %20 gibi fahiş rakamlar tahsil edilir.
Şayet simsara vereceğiniz % miktarını belirlemeden gemiye katılma gafletinde bulunmuş iseniz (nasıl olsa gemiden inemeyecek düşüncesi ile) sizden mümkün olduğunca büyük miktarlarda para tahsil edilir.
Zor şartlarda çalışarak kazandığınız alınterinizin büyük bir kısmını, simsar ve gizli ortağına kaptırmamak için, çok dikkatli olmanızda , anlaştığınız firma, katılacağınız gemi, gemideki çalışma şartları ve gemi personelinin ne sıklıkta değiştirildiği hakkında bilgi edinmenizde büyük fayda vardır. Selametle...

Liman Varış

Denizci olmanın en güzel yanlarından biride, varış limanlarınızda bulunduğunuz ülke ve şehri gezip görme ve alışveriş yapıp birazcık olsun stres ve yorgunluğunuzu üzerinizden atma şansınızın olmasıdır. Tabi bu zamanı, günümüzde tanker, konteyner ve benzeri süratli ve yükleme ve tahliyesi saatler süren gemiler için söylemek mümkün değildir.
Aşağıdaki karelerde Hırvatistan (Croatia) Sibenik limanından, seyir ve yükleme süresince gezip görme fırsatı bulduğumuz yerlerden bazı kareler görüyorsunuz.

 

 

 

 

 

M/V H.Hasan Turan Gemisi
Gross Tonnage                            : 10544
Detveyt                                       : 14287 
Length Overall x Breadth Extreme : 91m × 14m
Yapım Yılı                                   : 1983

Aluminium T Bar Yüklemesi

Aşağıdaki resimlerde ; Taylan Kalkavan Gemisinin Rusya Novorossiysk'dan Aliminium T Bar yüklemesini görüyorsunuz. Dip yük olarak adlandırılan, rulo sac, kütük demir, çubuk demir ve benzeri yüklerde draft survey yapılmaz ve bunlar Tali Yüklerdir, sayı ve tonajları önem arzeder. Fakat unutmamalıdırki bu tür tali yüklerde yükleme şekil ve ambarlara dağılımları, lashingleri ve stabilite hesaplarının çok sağlıklı yapılması büyük önem arzeder.

 

 

 

 

 

 

Odun Yükleme

Resimlerde ;
Taylan Kalkavan Gemisinin ; Stabilite ve draft sörveyleri yapılarak Varna Limanından İzmit Limanına Odun yüklemesini görmektesiniz. Odun yüküde tahıl yüklerinde olduğu gibi stabilite ve sörveyleri kusursuz yapılması gereken, seyir ve manevralardada maksimum dikkat edilmesi gereken yüklerden ve konulardan biridir.




Gross Tonnage                            : 3169
Detveyt                                       : 4737 
Length Overall x Breadth Extreme : 97.82m × 14m
Yapım Yılı                                   : 1990

9 Nisan 2016 Cumartesi

Karadenizde Gece Vardiyası


İzmit Novorossiysk seferi, Şubat Gece Vardiyasından Kısa Bir Görüntü, Kargo gemilerinde extreme bir durum olmadıkça seyir vardiyacısı alınmaz ve gemi zabiti tek başına azami dikkatle vardiysını tutmak durumundadır.

12 Eylül 2014 Cuma

Türk Denizciler Nerede ?

Yıpranma payı hakkı elimizden alındı, yasal olarak yıllarca çalıştığımız ehliyetlerin tonajları ve sefer bölgeleri değiştirilerek verilen haklarımız elimizden alındı, denizcilik okulları ve bu okuldan mezun olanları köşeye sıkıştırıp kendi isteklerini kabul ettirebilmek için armatörler tarafından değim yerinde ise hızlandırılmış iki yıllık kurslarla eş dost akraba çocukları ve yakınlarına Uzak Yol Ehliyetleri dağıtıldı, yapılan birçok sınava şaibeler karıştı, hergün dünyanın hiçbir ülkesinde ve hiçbir denizcide olmayan, cilt haline getirilebilecek sayıda STCW belgelerini birilerine rant sağlamak için almak zorunda bırakıldı ve bırakılmaya devam ediliyor, SSK primlerini alınan maaş yerine asgari ücretten yatırılması lütuf gibi gösterilmeye başlandı, maaşların geç yatırılması hiç yatırılmamasından iyiymiş fikri yerleştirildi, simsarlar şirket ve şirket personel müdürleri ile ortaklığa geçerek zaten çok düşük maaşlarla denizde çalışanların ceplerine işe girmeden alacakları üç kuruştan çalma dönemi başlatıldı, bunca okullardan mezun veya pratikten yetişmiş idealist ve bilgili genç insanlar iş ararken askerlikten emekli olmuş veya atılmış 60-70 yaşındaki verimsiz insanlar çok daha ucuza çalıştıkları için sadece gemilerini yürütme amacı güden armatörlerin çoğu tarafından tercih edilir oldu, az gelişmiş veya gelişmekte olan bazı ülkelerde ceza yememek için dolarları adeta düğünde saçar gibi dağıtan armatörler kendi gemilerinin emniyeti için gerekli bir cihaz yada çalışma performansını yükseltebilecek 100-200 doların hesabını yapmaları normal karşılanır oldu, 1 dolar fazladan kazanmanın planlarını en ince detayına kadar yapıp birilerinin cebine hiç düşünmeden 20-30 bin doları 2 saat içinde sokuşturan işverenler kendilerine yüzbinlerce doları kazandıran ve 24 saat çalışan gemi personelinin yaşam şartlarını ve ücretini hakettiği standartlara getirmemeyi kendine hak gördü, hergün gerek tersanelerde gerekse gemilerde yaşanan kazalar gündeme bile getirilmezken, Denizcilik Bakanlığı ve Türk denizcileri hala denizciliğimizde herşey mükemmel ve dünya standartlarında gibi bekleyiş içerisinde. İlla tüm gerçeklerin görülebilmesi ve bu olumsuzlukların düzeltilmesi için denizcilikte patlak verecek Soma benzeri bir faciamı bekleniyor anlamak çok zor.

  Türk Denizciliği Neden Bu Durumda ? Süslü ve kıvrımlı sözlere hiç gerek yok; Denizcilikle ilgili kurumlarda denizcilik eğitimi ve tecrübes...